Over te lage autoprijzen en te hoge telefoonkosten
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
Over te lage autoprijzen en te hoge telefoonkosten Bekijk deze e-mail online
Nieuwsbrief
14 april 2022
 
 
In een paar minuten bijgepraat over het afgelopen kwartaal met het nieuws, de klachtencijfers en een aantal opmerkelijke cases
Klachtencijfers
Klachten en meldingen
In het eerste kwartaal van dit jaar (januari t/m maart) zijn 141 beslissingen genomen door de (voorzitter van de) Reclame Code Commissie of door het College van Beroep. Lees verder voor een nadere uitwerking van die 141 beslissingen.

   Q1 2022
Voorzittersbeslissingen  109
Beslissingen voltallige RCC  30
Beslissingen College van Beroep  2
TOTAAL  141
Lees meer
 
 
V.l.n.r. boven: Jacques Kuyf, Talmon Kochheim, Carola Hageman. Onder: Astrid van den Oetelaar en Ton Schoonderbeek
Nieuws
Nieuwe samenstelling bestuur SRC
Jacques Kuyf is sinds 1 april de nieuwe voorzitter van de SRC en opvolger van Dick Molman. Namens de kolom Channel/Media is Ton Schoonderbeek aangetreden als nieuw bestuurslid en namens de kolom Creatie Talmon Kochheim. Astrid van den Oetelaar (namens Aderteerders) en Carola Hageman (namens Consument en maatschappij) blijven aan.
Lees meer
 
 
Nieuwe data trainingen
Meld je nu aan!
Dit najaar organiseert de SRC twee trainingen waarin op praktische wijze de regels uit de Nederlandse Reclame Code worden uitgelegd.

Kennismaking met de Nederlandse Reclame Code op 13 september 2022
Reclame via social media & Influencer Marketing op 25 oktober 2022

Wij geven ook in-company trainingen-op-maat. Neem voor meer informatie contact op met de afdeling Compliance, via compliance@reclamecode.nl.
 
 
Opmerkelijke cases
Inflatiecorrectie telefoonabonnement
Een klager had bij KPN een telefoonabonnement afgesloten voor € 25,- per maand met een looptijd van 24 maanden. Toen hij na 7 maanden een rekening kreeg van € 25,49, besloot hij een klacht in te dienen.
Lees meer
 
Hoe 'gegarandeerd' is de prijs?
Klager wilde zijn auto verkopen en heeft op de website wijkopenautos.nl de gegevens van zijn auto ingevuld. Op de website kreeg hij een “gegarandeerde verkoopprijs” van € 51.000. Dit leek klager wel wat, maar toen hij zijn auto hiervoor wilde inruilen, kreeg hij een lagere prijs aangeboden.
Lees meer
 
Nog meer uitspraken?
Lees hier alle recente uitspraken
Direct op de hoogte van nieuwe uitspraken? Abonneer u op de RSS-feed!
 
AGENDA
19
APR
 
Zitting College van Beroep
Maandelijkse zitting, meer info.
26
APR
 
Zitting Reclame Code Commissie
Tweewekelijkse zitting, meer info.
5
MEI
 
Zitting Reclame Code Commissie
Tweewekelijkse zitting, meer info.
23
MEI
 
SRC Platformbijeenkomst
Bijeenkomst voor alle SRC Platformdeelnemers, meer info.
Bekijk de complete agenda
 
Stichting Reclame Code
Bezoekadres
Stichting Reclame Code
Buitenveldertselaan 106
1081 AB Amsterdam
Contact
info@reclamecode.nl
020 - 3013391
www.reclamecode.nl
Volg ons
Twitter Twitter
Facebook Facebook
LinkedIn LinkedIn
Afmelden   |   Gegevens wijzigen   |    Aanmelden